Дата публікацыі

Аб новым статусе Усебеларускага народнага сходу

Прымаючы да ўвагі гістарычны вопыт правядзення Усебеларускага народнага сходу, падчас свайго дакладу Кіраўнік дзяржавы прапанаваў надаць форуму канстытуцыйны статус. Гэта значыць, што Усебеларускі народны сход можа быць абазначаны ў Асноўным законе як вышэйшая форма дэмакратыі, не падмяняючы пры гэтым ні адзін з дзяржаўных органаў, якія дзейнічаюць. За Усебеларускім народным сходам могуць быць замацаваны выключныя паўнамоцтвы, каторыя “сазрэлі” зыходзячы з сучаснай знешне - і ўнутрыпалітычнай сітуацыі.

Абсалютна падзяляючы пазіцыю Кіраўніка дзяржавы, лічу, што да паўнамоцтваў Усебеларускага народнага сходу могуць быць аднесены такія, як вызначэнне асноўных накірункаў знешняй палітыкі, у тым ліку ў межах інтэграцыйных працэсаў з удзелам Рэспублікі Беларусь; вызначэнне прыярытэтных накірункаў сацыяльна-эканамічнага развіцця; пытанні канстытуцыйнага рэфарміравання, уключаючы паўнамоцтвы вышэйшых дзяржаўных органаў, механізмы параразмеркавання паўнамоцтваў, шляхі ўзаемадзеяння ўлады і грамадскіх груп; палітыка ў галіне забеспячэння суверынітэту, незалежнасці і тэрытарыяльнай цэласнасці; палітыка ў галіне захавання нацыянальнай ідэнтычнасці, уключаючы пытанні захавання гістарычнай памяці, прызнання дзяржаўных сімвалаў, статусаў нашай краіны. Трэба адзначыць, што многія з пералічаных паўнамоцтваў Усебеларускі народны сход традыцыйна выконвае на працягу ўсяго перыяду свайго функцыянавання.

У выніку прапанаванага новаўвядзення Усебеларускі народны сход можа стаць парасонавым механізмам забеспячэння стабільнасці і баланса галін улады у перыяд удасканалення грамадска-палітычнай сістэмы.

Беларусь Сёння