Дата публікацыі

Аб перавагах Закона «Aб змяненні законаў па пытаннях прадпрымальніцкай дзейнасці»

Рэфармаванне дзелавой архітэктуры абумоўлена ўмацаваннем эканамічнага патэнцыялу для павышэння якасці жыцця

Такая ўразлівая сфера, як малое і сярэдняе прадпрымальніцтва, чуллiвая да любых новаўвядзенняў. Таму было цалкам чаканым, што Закон "Аб змяненні законаў па пытаннях прадпрымальніцкай дзейнасці" будзе бурна абмяркоўвацца. Давайце паспрабуем аб'ектыўна разабрацца, чаму дзяржавай прыняты гэтыя крокі і ці ёсць рэальныя прычыны для хваляванняў у тых, хто сумленна будуе сваю справу і імкнецца ў ім атрымаць поспех.

Невыпадкова падчас нарады з кіраўніцтвам Савета Міністраў у верасні 2022 га ¬Прэзідэнт падкрэсліў, што бізнес павінен мець зразумелыя правілы для старту і росту, а дзяржава — добрасумленнага плацельшчыка падаткаў і партнёра ў рэалізацыі праграм развіцця. І новы закон прытрымліваецца гэтага прынцыпу.

На 1 студзеня 2024 года ў якасці індывідуальных прадпрымальнікаў у нас зарэгістравана 252 482 чалавекі. Пытанні рэгулявання іх дзелавой актыўнасці падымаюцца на працягу некалькіх апошніх гадоў. Ва ўмовах абвастрэння канкурэнцыі паміж самазанятасці, ІП і камерцыйнымі арганізацыямі, якія ажыццяўляюць дзейнасць па ССП па падобных відах паслуг, цалкам відавочна, што наспела неабходнасць усталяваць больш выразныя правілы гульні для дадзеных катэгорый. І гэта зроблена шляхам вызначэння відаў эканамічнай дзейнасці для ІП.

Такі падыход выраўноўвае ўмовы гаспадарання і робіць больш празрыстым статыстычны ўлік прадпрымальніцкага сектара, да якога стануць ставіцца рамеснікі, самазанятыя і суб'екты аграэкатурызму. Мы ж атрымаем дакладнае ўяўленне пра ролю тых ці іншых гульцоў на рынку адпаведных паслуг. Немалаважным фактарам, які ўмацоўвае сацыяльны складнік нашай эканомікі, стане выплата індывідуальнымі прадпрымальнікамі ўзносаў у ФСАН, сума якіх роўная 29 працэнам ад самастойна ўстаноўленага імі даходу, але не ніжэй, чым ад памеру мінімальнай заработнай платы. І гэта можна разглядаць як дадатковы стымул для маштабавання бізнесу.

Таксама важным плюсам для пераўтварэння ІП у камерцыйныя арганізацыі будзе магчымасць мець дзяржпадтрымку як пры рэгістрацыі (дзяржава пастаралася максімальна спрасціць гэтую працэдуру і прадаставіла працяглы перыяд да адаптацыі), так і ў далейшай працы. Адзіная складанасць, якая хутчэй за ўсё яшчэ не вырашана, — гэта праца на інтэрнэт-пляцоўках расійскіх маркетплэйсаў (пасля змены статусу неабходна ствараць новы рахунак). Аб гэтай праб¬леме ўжо вядома, і хутчэй за ўсё таксама будзе прынята рашэнне прадстаўнікамі органаў дзяржаўнай улады для мінімізацыі рызык.

Любы пераход, змены і новаўвядзенні ўспрымаюцца грамадствам дастаткова складана. Таму нацыянальныя рэгулятары такую сур'ёзную ўвагу надаюць сёння кансультатыўнай працы, у тым ліку і праз СМІ.

Што тычыцца прадстаўнікоў малога бізнесу, зацікаўленых у сваім развіцці, то яны бачаць у асобе дзяржавы надзейнага партнёра. Гэта пацвярджае актуальная сацыялогія. У рамках праекта БІСД "Пульс грамадства" па тэме "Бізнес і дзяржава: шляхі ўзаемадзеяння" наш інстытут правёў анлайн-апытанне прадстаўнікоў бізнесу, у якім прынялі ўдзел 2137 індывідуальных прадпрымальнікаў.

Больш за 64 працэнты рэспандэнтаў бачаць павышэнне эфектыўнасці ўзаемадзеяння дзяржавы і дзелавога асяроддзя ва ўзмацненні ролі бізнес-саюзаў у прыняцці дзяржаўных рашэнняў, прыцягненні бізнесу да ўзаемадзеяння з органамі дзяржкіравання. Новы закон як раз забяспечвае аптымальны баланс інтарэсаў грамадства, дзяржавы і бізнесу, які адпавядае асноўнаму прынцыпу нашай мадэлі сацыяльна-эканамічнага развіцця — павышэнню ўзроўню і якасці жыцця насельніцтва.