Інтэграцыя Беларусі і Расіі ў рамках Саюзнай дзяржавы не мае аналагаў, яна напрамую станоўча ўплывае на жыццё грамадзян дзвюх краін.
Звяртаючыся да гісторыі дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы Беларусі і Расіі, важна памятаць, што яго заключэнне – вынік увасаблення волевыяўлення народаў абедзвюх краін. Гэта галоўнае адрозненне нашага iнтэграцыйнага праекта: у яго аснове ляжаць не фармальна задакументаваныя ідэі і канструкты, а натуральная духоўная, культурная, ментальная і гістарычная блізкасць дзвюх суверэнных дзяржаў і народаў, а таксама ўзаемная практыка-арыентаваная эканамічная зацікаўленасць.
Такая магутная аснова найлепшым чынам захоўвае актуальнасць і стабільнасць беларуска-расійскай інтэграцыі ў цэлым, і саюзнага дагавора ў прыватнасці. Прэзідэнты дзвюх краін неаднаразова публічна даводзілі ўзгоднены цэласны падыход да рэалізацыі дагавора аб Саюзнай дзяржаве, дзе цэнтральным вектарам прыкладання намаганняў з'яўляецца сфера эканомікі. Абодва лідары выдатна разумеюць і адзіныя ў меркаванні, што менавіта ад эканамічнага дабрабыту, стабільнасці і ўпэўненага развіцця грамадзян Беларусі і Расіі, бяспекі, камфорту і прывабнасці жыцця ў Саюзнай дзяржаве залежыць самае галоўнае – грамадскі запыт у беларускага і расійскага народаў на працяг рэалізацыі дагавора.
У рэспубліцы таксама разумеюць, што пры выкананні палажэнняў саюзнага дагавора важна выконваць паслядоўнасць. Як кажа наш прэзідэнт, дом будуюць з фундамента, а не з даху.
У той жа час і на палітычным трэку Мінск і Масква сёння валодаюць поўным наборам міжпарламенцкіх і міжурадавых структур для вырашэння пастаўленых задач, выканання дамоўленасцей і ажыццяўлення інтэграцыі. Адна з найважнейшых – Вышэйшы дзяржаўны савет, пасяджэнне якога адбудзецца 6 снежня ў Мінску. Важна, што існуючыя структуры Саюзнай дзяржавы неаднаразова ў розных сітуацыях даказалі сваю эфектыўнасць, жыццяздольнасць і адпаведнасць узроўню інтэграцыйнага ўзаемадзеяння. Рэфармаванне, трансфармацыя або стварэнне новых органаў, як вызначылі Аляксандр Лукашэнка і Уладзімір Пуцін, будуць ажыццяўляцца толькі ў адпаведнасці з рэальнай неабходнасцю пасля ўмацавання і развіцця эканамічнай базы Саюзнай дзяржавы на падставе раўнапраўя, выключнай кампетэнтнасці, сістэмнасці і ўзаемапавагі.
На працягу 25 гадоў дзве краіны паэтапна выбудоўвалі адзіную эканамічную і сацыяльную прастору Саюзнай дзяржавы на прынцыпах безумоўнага захавання дзяржаўнага суверэнітэту і тэрытарыяльнай цэласнасці, адказнага выканання бакамі сваіх міжнародных абавязацельстваў.
Беларусь і Расія эфектыўна развіваюць супрацоўніцтва ў энергетыцы, транспарце, прамысловай кааперацыі, у тым ліку імпартазамяшчальнай, і мностве іншых галін. Усе гэтыя сферы самым прамым чынам уплываюць на жыццё простых грамадзян. Святло і цяпло ў дамах, паліва ў аўтамабілях, зручныя і рэгулярныя маршруты транспарту, шырокі асартымент якасных прадуктаў харчавання і прамысловых тавараў – толькі малая частка прыкладаў.
Некаторыя асаблівасці інтэграцыі Саюзнай дзяржавы не маюць аналагаў. Саюзны бюджэт і Саюзная ўласнасць (на аб'екты інфраструктуры, інтэлектуальныя прадукты) пакуль не ўласцівыя іншым інтэграцыйным структурам. З бюджэту Саюзнай дзяржавы фінансуюцца саюзныя праграмы ў самых розных сферах: космас, інфармацыйныя тэхналогіі, мікраэлектроніка, сельская гаспадарка, пагранічная бяспека, пераадоленне наступстваў чарнобыльскай катастрофы і гэтак далей.
Дзве краіны таксама стварылі адзіную абаронную прастору, якая надзейна абараняе мяжу Саюзнай дзяржавы. У апошнія некалькі гадоў нашы краіны зрабілі шэраг значных, прарыўных крокаў па рэалізацыі дагавора, якія адбіліся ў 28 саюзных праграмах. Яны вызначылі прыярытэты эканамічнай інтэграцыі ў Саюзнай дзяржаве і рэалізацыі палажэнняў Дагавора: збліжэнне заканадаўства абедзвюх краін у прамысловасці, сельскай гаспадарцы, транспарце, сувязі, падатковай і мытнай палітыцы, сацыяльнай і культурнай сферах. Дзякуючы гэтай праце сёння забяспечваюцца роўныя правы грамадзян дзвюх краін, створана адзіная сістэма сацыяльных гарантый. Грамадзяне Беларусі і Расіі маюць практычна аднолькавыя магчымасці для працаўладкавання, выбару месца жыхарства, атрымання адукацыі, медыцынскай дапамогі і сацыяльнага забеспячэння. Пры перасячэнні беларуска-расійскай мяжы беларусам і расіянам не патрабуецца праходжанне пагранічнага кантролю, мытнага надгляду, атрымання і запаўнення міграцыйнай карты.
За 25 гадоў саюзнага будаўніцтва зроблены вялікі аб'ём працы, увасоблены ў жыццё мноства паспяховых праектаў, але патэнцыял супрацоўніцтва Беларусі і Расіі ў многіх сферах, у першую чаргу эканомікі, усё яшчэ застаецца велізарным.
Рэалізацыя гэтага патэнцыялу, як і будучыня Саюзнай дзяржавы, бачыцца ў непарыўнай сувязі з сусветнай шматпалярнасцю, магутны імпульс для фарміравання якой быў нададзены ў апошнія гады. Развіваючы нашы краіны, паасобку і сумеснымі намаганнямі падтрымліваючы ў іх парадак, стабільнасць і эканамічны рост, ствараючы ўмовы для рэалізацыі чалавечай думкі і натхнення, мы зможам ператварыць Саюзную дзяржаву Беларусі і Расіі ў адзін з буйных "палюсоў" у новай светабудове. Дабрабыт людзей і добраўпарадкаванасць дзвюх краін ад сталіц да аддаленых рэгіёнаў, развітасць прамысловасці і тэхналогій, сучасная інфраструктура зробяць Саюзную дзяржаву па-сапраўднаму ўстойлівай да любых геапалітычных выклікаў і пагроз, прывабнай для мільёнаў простых людзей і іншых інтэграцыйных аб'яднанняў ва ўсім свеце, прыкладам поспеху і ўзорам.