Дата публикации

Беларусь можа вытаргаваць максімальна выгадныя ўмовы працы праз расійскія парты

Наколькі зручным для Беларусі можа быць перавод сваіх грузапатокаў з Прыбалтыкі ў расійскія парты? Ці ёсць у нас магчымасць дамовіцца з Расіяй аб выгодах і зніжках па гэтай перавалцы? Пра гэта Myfin.by распавёў аналітык БІСД Аляксей Аўдонін.

– Трэба разумець, што расійскія аператары даўно вялі перамовы з нашымі ключавымі экспарцёрамі і імпарцёрамі па пераарыентацыі таварнага патоку Беларусі на іх асноўныя парты. І, як відаць, пытанне пакуль заставалася адкрытым з-за звыклых меркаванняў аб геаграфічных умовах, даўжыні транспартнага пляча, а таксама кошту пагрузкі-выгрузкі і інш. Парты Прыбалтыкі бліжэй да Беларусі і прадастаўлялі больш выгадныя ўмовы па эканоміцы.

Краіны Балтыі стануць закладнікам сваіх жа санкцый

– ОАднак цяпер, ва ўмовах, калі краіны Балтыі апынуліся ў сітуацыі закладніка па палітычных матывах, у Беларусі ёсць падставы перагледзець свае дамоўленасці і пераарыентаваць грузапатокі.

І, мяркую, расійскія аператары будуць спаборнічаць у першую чаргу за беларускія тавары. Таму што канкурэнцыя на расійскім рынку дастаткова высокая, асабліва ў перыяд постпандэміі.

Малюнак
Беларусь может выторговать максимально выгодные условия работы через российские порты

У Расіі парты змагаюцца за пастаўшчыкоў

Таму ў цяперашні час для беларускага боку выгадна весці такі дыялог з расійскім бокам і адпрацоўваць гэтыя пытанні з рознымі аператарамі, дамагаючыся найбольш выгадных умоў, цэн па дастаўцы і перавалцы сваіх грузаў праз расійскія парты.

У Расіі з-за пандэміі адбылося вельмі моцнае зніжэнне транспартных патокаў і даходаў занятых у гэтай сферы кампаній, партоў, і ўсе яны зараз спаборнічаюць за пастаўшчыкоў. У дачыненні да беларускіх грузаў асноўная канкурэнцыя можа быць паміж портам Усць-Луга (марскі гандлёвы порт на паўночным захадзе Расеі ў Ленінградскай вобласці) і Калінінградам.

Зразумела, што транспартныя кампаніі будуць спаборнічаць, дэмпінгаваць адзін аднаго і імкнуцца перацягнуць на сябе ключавыя беларускія прадпрыемствы па пастаўцы тавараў – як экспарту, так і імпарту.

Што ў выніку?

Як паведамляў Myfin.by, міністр энергетыкі РФ Аляксандр Новак на днях заявіў, што Расія ў верасні вырашыць, як можна пераарыентаваць перавалку нафтапрадуктаў з краін Балтыі ў расійскія парты. Паводле яго слоў, ужо прапрацоўваецца пытанне аб стварэнні эканамічных умоў, якія «былі б выгадныя ўсім: і партам, і перавозчыкам, чыгунцы, і самім нафтавытворцам”.

Канцэрн “Белнафтахім” пацвердзіў падрыхтоўку дадзеных перамоў з расійскім бокам.

Раней Аляксандр Лукашэнка заявіў, што Беларусь адкажа на пагрозы краін Балтыі ўвесці санкцыі тым, у прыватнасці, што перастане выкарыстоўваць іх парты для сваіх гандлёвых патокаў, у тым ліку экспарту.

Гэта можа быць крыху даражэй для Беларусі, але яна разлічвае атрымаць пэўныя прэферэнцыі ў расійскіх кампаній.

 

Текст: Елена Зенкевич