Дата публикации

Кааперацыя, сэнсы, дэмаграфія і адукацыя. Макараў расказаў пра трэнды Саюзнай дзяржавы ў будучым

Алег Макараў, дырэктар Беларускага інстытута стратэгічных даследаванняў, выступаючы на сустрэчы Беларуска-Расiйскага экспертнага трэка, абазначыў асноўныя трэнды будучыні, якія павінны ўлічвацца пры далейшым будаўніцтве Саюзнай дзяржавы. Па яго словах, у будучым нас чакае канвергенцыя нацыянальных сацыяльна-палітычных мадэляў. Таксама зразумелы трэнд – рэгіёналізацыя. Па словах Макарава, можна чакаць стварэння магутных рэгіянальных комплексаў. Акрамя таго, БІСД звязвае развіццё Саюзнай дзяржавы з такой тэмай, як кааперацыя:

Кооперация, смыслы, демография и образование. Макаров рассказал о трендах Союзного государства в будущем

- Лічым, што ў гэтым ляжыць ключавы сэнс існавання Саюзнай дзяржавы, - падкрэсліў эксперт. Ён таксама адзначыў, што ў будучым магчыма маштабіраваць праект Саюзнай дзяржавы для другіх краін у сувязі з яго паспяховасцю.

Па словах Макарава, ва ўмовах масіраванага інфармацыйнага ціску на Беларусь і Расію адным з самых важных трэндаў уяўляецца каштоўнасна-сэнсавая платформа Саюзнай дзяржавы:

- Мы думаем, што вельмі важным будзе момант, звязаны з каштоўнасцямі і сэнсамі. Менавіта гэты момант будзе ў нашым разуменні вельмі моцна вызначаць здольнасць фарміраванняў.

Дырэктар Беларускага інстытута стратэгічных даследаванняў падкрэсліў, што пандэмія і шэраг іншых крызісаў апошняга часу змянілі грамадства ў больш эмацыянальнае, чым рацыянальнае:

- І гэта эмацыянальнасць з пункту гледжання сэнсаў з’яўляецца залогам таго, колькі энергіі захоча грамадства аддаць у той або іншы праект. І ці захоча яно яго захаваць.

Дэмаграфія і адукацыя – два важнейшыя трэнды для Расіі і Беларусі ў бліжэйшай будучыні. Алег Макараў звярнуў увагу на бяспеку «вымывання мазгоў» і эміграцыю высакакласных спецыялістаў. Гэта пытанне, якому неабходна надаць асаблівую ўвагу.

- Мы таксама думаем, што вельмі важна пільна глядзець на пытанні цыфравізацыі менавіта як на альтэрнатыўны шлях развіцця. Паколькі яна можа кардынальна змяніць любыя адносіны, - падкрэсліў аналітык.

Ён таксама заклікаў звярнуць увагу на канцэптуальнае бачанне праекта Саюзнай дзяржавы: ці ёсць у адукацыі ідэальны правобраз, да якога трэба імкнуцца? І калі ёсць, ці з’яўляюцца існуючыя праграмы спосабам яго дасягнення?