Дата публікацыі

Аб стварэнні прывабных умоў для інвестыцыйнай дзейнасці

У межах ажыццяўлення рэгіянальнай палітыкі Урад ацэньвае магчымасці сімбіёзу галіновых прыярытэтаў развіцця краіны і рэгіянальных стратэгічных мэтаў. Пастаянна праводзіцца маніторынг рэсурсаў, якія маюцца, адміністратыўна-тэрытарыяльных адзінак, з акцэнтам на інфраструктуру, працоўны патэнцыял і прыродныя рэсурсы тэрыторыі. Шэраг навукова-даследчых інстытутаў займаецца супастаўляльнай ацэнкай сацыяльна-эканамічных эфектаў ад размяшчэння інвестыцыйных праектаў і затрат на мадэрнізацыю або будаўніцтва новага прадпрыемства ў рэгіёнах краіны.

Для стымулявання інвестыцыйнай дзейнасці з боку дзяржавы распрацаваны шэраг фінансавых інструментаў. У асноўным гэта крэдытаванне інвестыцыйных праектаў, магчымасць звароту часткі выдаткаў з бюджэта, атрыманне дзяржзаказу на новую прадукцыю. Усе новыя механізмы патрабуюць аналізу, дадатковых разлікаў, узгадненняў, замацавання ў нарматыўных дакументах, што часам з’яўляецца стрымліваючым фактарам прыцягнення інвестыцый. Патэнцыяльны інвестар заўсёды ацэньвае рызыкі. Калі праект сумесны – інвестыцыі ідуць і дзяржаўныя, і прыватныя, пагэтаму адразу частка рызык нівеліруецца. Калі ж праект толькі на прыцягнутых інвестыцыях, то ўзнікае патрэба не толькі ў разліку тэрміну акупнасці і магчымасці прыцягнення крэдытаў на льготных умовах, але і ў наяўнасці патэнцыяльных рынкаў збыту прадукцыі, працоўных рэсурсаў, спажывецкага попыту, інфраструктуры рэгіёна.

Важнае значэнне мае і ўдзел мясцовых органаў улады (наколькі аператыўна яны гатовы дапамагаць у рашэнні форс-мажорных пытанняў, асабліва ў перыяд санкцыйнага ціску і пераарыентацыі экспартных рынкаў). У многіх СЭЗ, асаблівых эканамічных зонах і парках ствараюцца прывабныя ўмовы для інвестараў, аднак усё яшчэ ёсць пэўныя складанасці з развітой інфраструктурай. Часам кошт яе будаўніцтва абыходзіцца ў разы даражэй самога інвестыцыйнага праекта. Перыядычныя складанасці на мяжы з ЕС прыўносяць шэраг змен у інвестыцыйную прывабнасць абласцей Беларусі. Пераважнай цікавасцю і патэнцыялам усё больш валодаюць усходнія вобласці краіны, а транспартныя выдаткі становяцца адным са значных фактараў адкрыцця сумесных прадпрыемстваў і выбудоўвання лагістыкі.