Дата публікацыі

Абнаўленне ўрада дазволіць забяспечыць незваротнасць суверэнітэту Беларусі

Фарміраванне цэнтральных органаў дзяржаўнай улады і кіравання — заўсёды важны крок у развіцці любой краіны. І цяперашняе абнаўленне складу ўрада Беларусі не выключэнне. Новы склад урада будзе здольны рэалізаваць прыярытэты Года добраўпарадкавання, пяцігодкі якасці, выпрацаваць новую праграму сацыяльна-эканамічнага развіцця. Іншымі словамі, у бліжэйшыя гады адшліфаваць да ідэальнага стану краіну, як таго патрабуе Прэзідэнт, тым самым забяспечыць незваротнасць суверэнітэту Рэспублікі Беларусь і падрыхтаваць яе да якаснага рыўка.

Па-першае, новым для нашай краіны і унікальным у сваім родзе з пункту гледжання кадравай палітыкі з'яўляецца сам падыход, пры якім прапановы па кандыдатурах на пасады членаў урада абмяркоўваліся і ўносіліся Кіраўніку дзяржавы спецыяльна створанай камісіяй. Фактычна можна казаць аб развіцці нацыянальнай палітычнай культуры калегіяльнага прыняцця ключавых кіраўніцкіх рашэнняў з улікам магчымых альтэрнатыў. Пры гэтым частка складу працягвае працу, у тым ліку ў сілу нядаўняга — на працягу года — свайго прызначэння на займаныя пасады, што дазваляе забяспечыць некаторую пераемнасць.

Усё гэта стварае ўмовы для выпрацоўкі кансалідаваных пазіцый і забеспячэння адзінства ўлады пры падзеле яе на самастойныя і незалежныя галіны. Гэта значыць гаворка ідзе аб далейшым удасканаленні беларускай формулы сістэмы стрымак і проціваг. Дадзены падыход абсалютна ўкладваецца ў логіку ўсенародна падтрыманага на рэспубліканскім рэферэндуме абнаўлення канстытуцыйна-прававой мадэлі Рэспублікі Беларусь, якая вянчаецца Усебеларускім народным сходам.

Па-другое, выкрышталізавалася выразная сістэма патрабаванняў да членаў урада.

І, адпаведна, крытэрыяў ацэнкі эфектыўнасці дзейнасці выканаўчай улады. Гэта:

♦ прафесіяналізм, што прадугледжвае глыбокае веданне працы не толькі асобных сфер, але і як мінімум галіновага блока сацыяльна-эканамічнага развіцця;

♦ цвёрдая дзяржаўная пазіцыя - шчырая адданасць дзяржаве, гатоўнасць адстойваць нацыянальныя інтарэсы на справе, цалкам прысвячаць сябе служэнню краіне і народу;

♦ чалавекацэнтрычнасць - уменне і жаданне працаваць з людзьмі, Улік сацыяльных запытаў і чаканняў у прымаемых рашэннях. Як паказваюць вынікі праведзеных сацыялагічных даследаванняў, у тым ліку абагульненне паступаючых на анлайн-платформу «Народная пяцігодка» прапаноў, грамадзяне зацікаўлены ў далейшым развіцці механізмаў камунікацыі з дзяржавай і бачаць сябе актыўнымі ўдзельнікамі жыцця краіны.

Трэці аспект. У сучасным свеце ўзрастае каштоўнасць моцнай дзяржавы, здольнага перасягнуць сябе і вырывацца з уласных «коканаў» вузкаведамаснасці, адарванасці ад людзей і ад зямлі, якая ўмее, апускаючыся ў дэталі, бачыць маштабна і быць уцягнутай у глабальны парадак дня. Як ніколі важная роля прафесійных каманд-ініцыятыўных, хваткіх, амбіцыйных, якія ведаюць, куды мы ідзем і як дасягнуць жаданага. Менавіта ў гэтым сутнасць пераразмеркавання часткі паўнамоцтваў кіраўніка дзяржавы Савету Міністраў і ўзмацнення статусу намеснікаў Прэм'ер-міністра з фарміраваннем блокавага ўрада. І менавіта таму праца ў рэгіёне – гэта абавязковая прыступка ў кар'ернай лесвіцы, без якой немагчыма ўзыходжанне на кіруючыя пасады ў краіне.

Несумненна, такі ўрад будзе здольны рэалізаваць прыярытэты года добраўпарадкавання, пяцігодкі якасці, выпрацаваць новую Праграму сацыяльна-эканамічнага развіцця.

Іншымі словамі, здольны у бліжэйшыя гады адшліфаваць да ідэальнага стану краіну, як таго патрабуе Прэзідэнт, тым самым забяспечыць незваротнасць суверэнітэту Рэспублікі Беларусь і падрыхтаваць яе да якаснага рыўка.