Намеснік міністра адукацыі Аляксандр Кадлубай расказаў журналістам, якія ідэі прапаноўвалі маладыя аналітыкі для сферы адукацыі, перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Сёння ў Нацыянальным дзіцячым тэхнапарку прайшоў першы рэспубліканскі форум маладых аналітыкаў. Адной з секцый форуму была "Беларусь як адукацыйны хаб". "Мы з рабятамі разгледзелі, што неабходна Беларусі для таго, каб у поўным сэнсе адказваць крытэрыям адукацыйнага хаба, якія плюсы і мінусы адукацыйнага хаба ёсць як у цэлым для краіны, так і для яе эканомікі. Хочацца адзначыць, што рабяты вельмі падрыхтаваныя, гэта ўжо не студэнты з штодзённымі пытаннямі, а людзі, якія пазначалі адзначылi крытычныя моманты і, што самае важнае, прапаноўвалі свае варыянты рашэння. Мы гаварылі аб тым, як прыцягнуць іншаземцаў да навучання ў Беларусі, якое мэтапакладанне неабходна для навучання замежных студэнтаў у нашых ВНУ, як зрабіць больш прывабнай сістэму адукацыі на узроўнях ад дашкольнай да вышэйшай і паслявузаўскай, а таксама аб трэндзе адукацыі праз усё жыццё", - сказаў Аляксандр Кадлубай.
Ён падкрэсліў, што ключавыя задачы праекта па развіцці маладзёжнага аналітычнага руху – знайсці маладых людзей, якія цікавяцца аналітыкай, дазволіць ім раскрыць свой патэнцыял, стварыць умовы для супрацоўніцтва з БІСД, дапамагчы ім у напісанні даследчых праектаў.
Намеснік міністра таксама адзначыў, што ўдзельнікі форуму прапанавалі нямала цікавых ідэй. Адна з іх – спосабы папулярызацыі фізіка-матэматычнай адукацыі, каб маладыя людзі ішлі ў педагогіку па гэтым профілі. "Элементарны пасыл – фінансавыя інструменты, гэта значыць павелічэнне заработнай платы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі. Таксама важныя і псіхалагічныя, прафарыентацыйныя складнікі", - падкрэсліў Аляксандр Кадлубай. Ён дадаў, што такія падыходы не рэалізуюцца імгненна, але маюць пад сабой аснову, каб быць абмеркаванымі больш глыбока і прымяняцца ў Беларусі.
Першы Рэспубліканскі форум маладых аналітыкаў з'яўляецца адным з этапаў развіцця маладзёжнага аналітычнага руху "Будучыня Беларусі". Праект рэалізуецца БІСД пры падтрымцы Міністэрства адукацыі.
Фота Надзеі Касцецкай