Дата публикации

Эксперты пра важнасць падтрымкі электратранспарту у Беларусі

Прэзідэнт падпісаў Указ “Па стымуляванні выкарыстання электрамабіляў”. Прагрэсіўнасць і своечасовасць гэтага дакумента трэба будзе ўсвядоміць і ацаніць практычна кожнаму. Сабраўшы ўсё лепшае, што было распрацавана ў краінах, якія рушылі да электрычнай будучыні раней, прэзідэнцкі ўказ стварыў істотны зачын для гэтай будучыні і ў Беларусі.

Дакумент прадугледжвае меры, якія закліканыя стымуляваць попыт на электрамабілі, стварэнне ў краіне адпаведнай зараднай і сервіснай інфраструктуры. Уладальнікі электрамабіляў вызваляюцца ад выплаты пошліны за выдачу дазволу на допуск да ўдзелу ў дарожным руху. Фізічным асобам не прыйдзецца выплачваць ПДВ пры ўвозе ў Беларусь электрамабіляў для асабістага карыстання. Пры гэтым у іх будзе магчымасць вярнуць выплачаную пры набыцці электрамабіля суму ПДВ у межах 500 базавых велічынь. Акрамя таго, уладальнікі электратранспарту вызваляюцца да 1 студзеня 2026 году ад платы за паркоўку ў спецыяльна абсталяваных месцах на камунальных аўтамабільных паркоўках.

Вытворцы электрамабіляў і электразарадных станцый, а таксама арганізацыі, якія іх эксплуатуюць, атрымалі права ўжываць павышаны інвестыцыйны вылік у парадку, вызначаным Падатковым кодэксам. Вызваленыя ад ПДВ зарадныя станцыі ў выпадку іх выкарыстання ў Беларусі.

Акрамя таго, вытворчаму аб'яднанню "Беларуснафта" без правядзення аўкцыёну будуць прадастаўлены ў арэнду зямельныя ўчасткі для будаўніцтва і абслугоўвання электразарадных комплексаў. Пры гэтым выдаткі на будаўніцтва зарадных станцый могуць бязвыплатна перадавацца на баланс юрыдычнай асобы, на ўліку якой знаходзяцца гэтыя аб'екты, і ўключацца замоўцам (забудоўшчыкам) у склад пазарэалізацыйных выдаткаў. Пры атрыманні згоды землекарыстальніка зямельныя ўчасткі для ўстаноўкі зарадных станцый будуць прадастаўляцца без іх канфіскацыі з зямель агульнага карыстання.

Электротранспорт в Беларуси

Тэме экалогіі і беражлівых адносін да прыроды ў апошнія гады Аляксандр Лукашэнка надае павышаную ўвагу. І пакуль у іншых краінах гэтыя пытанні часцяком выкарыстоўваюцца для палітычнага піяру альбо ў якасці прадмета для дыскусій у грамадстве, у Беларусі ўжо распачатыя рэальныя крокі.

Прыняцце гэтага ўказа - важная ўмова не толькі для змены інстытуцыйнага асяроддзя развіцця электрычнага аўтатранспарту, але і для стварэння цалкам новай рэальнасці, звязанай з фарміраваннем новай будучыні для Беларусі. Такое меркаванне выказаў ”СБ. Беларусь сегодня” аналітык Беларускага інстытута стратэгічных даследаванняў Аляксей Аўдонін:

— Прадугледжаныя меры з'яўляюцца перадавымі. Яны кажуць пра тое, што кіраўніцтва краіны ўлічвае трэнды, якія будуць актуальныя праз 10 - 15 гадоў. Электрычны транспарт з'яўляецца безальтэрнатыўным на бліжэйшую будучыню. Ва ўмовах развіцця сучасных тэхналогій ён не толькі эканамічны і экалагічны, але і стварае ўмовы для фарміравання прынцыпова новай інфраструктуры: сеткі новых заправак, сістэмы перадачы электраэнергіі. З уводам у эксплуатацыю БелАЭС для Беларусі актуальным пытаннем становіцца рэалізацыя атрыманай электраэнергіі. І адным з ключавых накірункаў з'яўляецца, у тым ліку, і развіццё электратранспарту - як асабістага, так і грамадскага і грузавога.

На гэты аспект аналітык БІСД звяртае асаблівую ўвагу:

— Разам з развіццём легкавога і грамадскага электратранспарту ў ЗША, напрыклад, вядуцца распрацоўкі і ўжо ёсць першыя ўзоры грузавога электратранспарту, розных пікапаў - гэта значыць, бізнес-аўтамабіляў. Гэты кірунак мне бачыцца найбольш перспектыўным, бо бізнэс заўсёды рэагуе на сабекошт перавозак. Выкарыстанне электратранспарту будзе спрыяць мінімізацыі ўнутраных выдаткаў, таму менавіта бізнэс будзе падтрымліваць ўкараненне электратранспарту.

Поўны артыкул чытайце ў рускамоўнай версіі сайта.