Беларуская эканоміка зараз знаходзіцца на траекторыі аднаўленчага росту.
Пашырэнне выпуску, абумоўленае стымулюючай унутранай эканамічнай палітыкай, альтэрнатыўныя лагістычныя ланцужкі, пераарыентацыя на новыя рынкі і ўмацаванне попыту ў Расіі – усё гэта дазволіла нашай краіне выстаяць у кантэксце санкцыйнага ціску. У выніку ўжо за дзесяць месяцаў гэтага года мы ўбачылі выкананне плана па асноўным эканамічным паказчыку – УВП узрос на 3,8 працэнта, у тым ліку ў кастрычніку амаль на 5,9.
Станоўчыя тэндэнцыі захаваў і знешні гандаль. Сальда знешняга гандлю таварамі і паслугамі ў кастрычніку 2023-га склалася станоўчым у памеры 56,9 мільёна даляраў.
Павелічэнне спажывання хатніх гаспадарак было падтрымана ростам рэальных грашовых даходаў насельніцтва ў студзені-верасні на 5,8 працэнта да ўзроўню мінулага года і пашырэннем спажывецкага крэдытавання.
У кастрычніку ў адносінах да верасня (з ліквідацыяй сезоннасці) інвестыцыі ў машыны, абсталяванне і транспартныя сродкі ўзраслі.
В октябре по отношению к сентябрю (с устранением сезонности) инвестиции в машины, оборудование и транспортные средства выросли.
Верагодна, каб падстроіцца пад залішні ўнутраны і знешні попыт, вытворцам неабходна пашыраць вытворчыя магутнасці, бо тыя, што маюцца, выкарыстоўваюцца на высокім узроўні загрузкі.
Прагноз па будучым годзе аптымістычны: плануецца ўтрымаць інфляцыю на ўзроўні да 6 працэнтаў. Асаблівыя намаганні будуць засяроджаны ў плоскасці паніжаючага ўздзеяння на цэны паслуг (у тым ліку нерэгулюемых), паколькі рост цэн на іх апярэджвае рост цэн на тавары.
Цэнавая стабільнасць з 2024-га будзе асноўнай мэтай Нацыянальнага банка: дзякуючы дзеянням рэгулятара яе ўдасца захаваць.
У цэлым можна зрабіць вывад, што для сучаснай Беларусі некаторае прасяданне па грузаперавозках і сектару інфармацыі і сувязі не выступіць фатальным фактарам пры ўмове далейшага прыросту інвестыцый, развіцця ўнутранага рынку і павелічэння дабаўленага кошту прамысловага сектара. У гэтай сувязі неабходна будзе выйсці на маштабіраванне канкрэтных станоўчых эфектаў лічбавізацыі ў рэальным сектары, прадугледжаных Указам Прэзідэнта №381 “Аб лічбавым развіцці”, а таксама плаўна змяніць сферу кіравання фінансамі згодна з сучасным высокатэхналагічным трэндам.